Skip to main content

ZARA, jenama pakaian dan aksesori.Bagaimana mereka bermula? - Sarahata.com


Masa jalan-jalan tadi masuk kedai ZARA

ZARA merupakan salah satu rangkaian kedai pakaian terbesar di bawah Inditex Group dan berada di 2200 lokasi di 88 negara seluruh dunia

ZARA berasal dari Spain.Nama asal ZARA adalah ZORBA.Ditukar kerana sama nama dengan sebuah bar di sana.

Pemilik asal bernama Amancio Ortega merupakan lelaki ketiga atau keempat terkaya di dunia bersama partnernya Rosalia Mera membuka kedai pertama pada tahun 1975

Strateginya adalah :

1.Keluarkan design pakaian baru setiap  minggu

2.Design dibuat berdasarkan kehendak pelanggan

3.Kurang iklan tapi buka cawangan berdekatan jenama high-end

4.12,000 design perlu difikirkan setiap tahun!You got a lot of work to do designers

Perfume macam baru beberapa tahun ada di ZARA.

Bau nya juga boleh tahan,so ambil lah satu buat koleksi

Oh white always my favourite colour😘

#SHGrooming
#Sarahata

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu manicure & pedicure?

Rawatan Kuku Kaki dan Tangan --------------------------------------------- Dulu,saya tidak ambil kisah langsung mengenai hal ini. Langsung-tidak- ambil- peduli. Noktah. Sehingga saya mengalami kemalangan jalan raya di mana ketika itu kuku kaki saya telah tercabut di bahagian ibu jari,tengah dan bahagian hujung di kedua-dua belah kaki. Bayangkan selaput yang menutupi kulit yang kita panggil kuku itu hilang? Sakit!auchhh Perlu solat atas kerusi dan sakit juga ketika kena air.Ketika proses pertumbuhan kuku pun begitu.Jalan pun tidak berapa nak betul. Sejak peristiwa itu hikmahnya saya mengambil tahu mengenai rawatan menicure dan pedicure. ok,itu kisah lama. Pedicure adalah rawatan untuk kaki sebab ada kalanya kita tersilap memilih kasut yang sesuai,jadi pertumbuhan kuku akan jadi terbantut,kulit mati di sekeliling dan kuku akan menjadi lebam dan meninggalkan kesan darah beku. Jika dibiarkan,kuku akan mati. Adakala terjadi juga kuku te

Ouch Jerawat! Ada Ubat Tak Nak Surutkannya? Ini Beberapa Ubat Yang Pernah Dicuba - Sarahata.com

[ Ubat Jerawat ] Setelah menerima beberapa pertanyaan hebat mengenai macam mana nak sembuhkan jerawat,Fuh!!rasa macam doktor jap,buka klinik kena serbu rasanya haha😂 Ok baik, Ada beberapa lagi ubat sapu atau makan yang boleh dicuba seperti : •Doxymycin •Clindamycin •Nixoderm •Oxy •Zindaclin •Tea Tree Kita hanya berusaha,selain itu jaga pemakanan juga tau sebab Cik pun mangsa jerawat berkampung dulu.Sekarang dia sesekali je singgah. Boleh share kat kawan-kawan yang ada masalah jerawat ni. Terima kasih #SH #Sarahata #HouseOfBeauty

Nak Barang L'occitane Percuma? Jangan buang botol kosmetik dan mandi an-Sarahata.com

Nak Barangan Dari L'occitane Percuma?   Hari itu tengok di IG story kawan Cik nama Syira Dia pergi Mall dengan adik ipar bawa botol-botol sabun, kosmetik yang tak pakai dalam beg plastik IKEA itu masuk kedai L'occitane dan dapat redeem produk L'occitane Produk L'occitane adalah salah satu produk yang bagus untuk dicuba Benda nak bagi percuma kenapa kita nak bayar, Betul tak? Tapi, buat lah kerja sikit baru dapat ganjaran Senang saja, kumpul saja botol-botol ikut requirement yang dikehendaki Basuh dulu sebelum ke kaunter untuk redeem ya Setiap bulan ada saja barang keperluan kita akan habis Jadi setakat nak kumpul 6 botol - 30 botol kosong takde masalah  Boleh redeem di outlet dibawah ini : Untuk lebih jelas, ini dia barang yang di terima : Selepas itu, Cik pun pesan kepada suami, semua botol shampoo, mandian, pencuci muka jangan buang dulu ok? 😁 Jom kemoen recycle bersama L'occitane Sampai