Skip to main content

Asyik Tak Berkenan Saja Bila Berkawan, Mari Jawab Kuiz Bahasa Cinta Ini



Kenali Bahasa Cinta
================
Sebenarnya bukan tiada yang cinta, mungkin kita tidak berusaha sepenuhnya, terlalu memilih, kriteria yang dikehendaki terlampau tinggi dan kurang masa untuk bertemu orang baru kerana sibuk dengan kerjaya


Nak kacak, cantik, kerjaya hebat, figura bak model itu semua dalam drama je Cik adik
Cari yang tenangkan hati


Ada juga yang jenis lambat move on
Maka, bertahun juga untuk sembuhkan hati dan tanpa sedar umur meningkat dan kudrat sudah lemah

Rugi tau!

OK, ada juga jenis cepat move on dan berkawan dengan pelbagai orang tapi masih tidak serasi


Apa masalah ya?
Sebab tak kenal dan tahu diri sendiri


Menurut Gary Chapman,
Penulis buku '5 Love Languages, The Secret To Love That Last'

Secara asas ada 5 cara kita ekspresi rasa cinta dan sayang itu iaitu :
1.Kata Pujian Dan Sayang
2.Tingkah Laku
3.Pemberian Hadiah
4.Masa Bersama
5.Sentuhan Fizikal


Tidak semua orang sama. Sebab itu ada jadi pergaduhan dan salah faham kerana kita mengharapkan penghargaan cinta yang lain walhal pasangan kita menunjukkan rasa kasih dengan cara berbeza


Ada yang rasa lebih dicintai jika terima hadiah. Setiap kali jumpa dia harapkan kejutan kecil coklat ke, bear ke, dan hadiah
Sebab diri dia sendiri seorang yang suka memberi hadiah kepada pasangan atau orang lain. Dia luangkan rasa kasih dan sayang melalui barang


Ada yang jenis tidak cakap, tapi lebih kepada tingkah laku,'action more than words'
Jika pasangan sanggup sidaikan baju, buang sampah, betulkan kereta, basuhkan kereta dan dibuat tanpa disuruh, itu tandanya dia sayang awak


Dapat pula pasangan tidak faham, marah-marah tak cakap dan puji dia cantik dan sayang dia hari-hari


Rupa-rupanya keperluan pasangan berbeza
Seorang perlukan kata pujian dan sokongan dan Memang suka bercakap
Seorang lagi lebih kepada perbuatan


Nak tahu anda dominan yang mana dari 5 ini, boleh ambil kuiz ini bersama pasangan

Selamat bercinta!


#sarahata

Comments

Popular posts from this blog

Nak Barang L'occitane Percuma? Jangan buang botol kosmetik dan mandi an-Sarahata.com

Nak Barangan Dari L'occitane Percuma?
Hari itu tengok di IG story kawan Cik nama Syira
Dia pergi Mall dengan adik ipar bawa botol-botol sabun, kosmetik yang tak pakai dalam beg plastik IKEA itu masuk kedai L'occitane dan dapat redeem produk L'occitane
Produk L'occitane adalah salah satu produk yang bagus untuk dicuba

Benda nak bagi percuma kenapa kita nak bayar, Betul tak?



Tapi, buat lah kerja sikit baru dapat ganjaran
Senang saja, kumpul saja botol-botol ikut requirement yang dikehendaki
Basuh dulu sebelum ke kaunter untuk redeem ya
Setiap bulan ada saja barang keperluan kita akan habis
Jadi setakat nak kumpul 6 botol - 30 botol kosong takde masalah 


Boleh redeem di outlet dibawah ini :



Untuk lebih jelas, ini dia barang yang di terima :


Selepas itu, Cik pun pesan kepada suami, semua botol shampoo, mandian, pencuci muka jangan buang dulu ok?

😁


Jom kemoen recycle bersama L'occitane

Sampai sekarang terbelit lidah nak sebut jenama ini. Maklumlah lidah pekat melayu


#sarahata

Apa itu manicure & pedicure?

Rawatan Kuku Kaki dan Tangan ---------------------------------------------
Dulu,saya tidak ambil kisah langsung mengenai hal ini.
Langsung-tidak- ambil- peduli.
Noktah.
Sehingga saya mengalami kemalangan jalan raya di mana ketika itu kuku kaki saya telah tercabut di bahagian ibu jari,tengah dan bahagian hujung di kedua-dua belah kaki.
Bayangkan selaput yang menutupi kulit yang kita panggil kuku itu hilang?
Sakit!auchhh
Perlu solat atas kerusi dan sakit juga ketika kena air.Ketika proses pertumbuhan kuku pun begitu.Jalan pun tidak berapa nak betul.
Sejak peristiwa itu hikmahnya saya mengambil tahu mengenai rawatan menicure dan pedicure.
ok,itu kisah lama.
Pedicure adalah rawatan untuk kaki sebab ada kalanya kita tersilap memilih kasut yang sesuai,jadi pertumbuhan kuku akan jadi terbantut,kulit mati di sekeliling dan kuku akan menjadi lebam dan meninggalkan kesan darah beku.
Jika dibiarkan,kuku akan mati.
Adakala terjadi juga kuku terbenam ke kulit dan pertumbuhan tidak normal dan meng…

Ouch Jerawat! Ada Ubat Tak Nak Surutkannya? Ini Beberapa Ubat Yang Pernah Dicuba - Sarahata.com

[ Ubat Jerawat ]

Setelah menerima beberapa pertanyaan hebat mengenai macam mana nak sembuhkan jerawat,Fuh!!rasa macam doktor jap,buka klinik kena serbu rasanya haha😂

Ok baik,

Ada beberapa lagi ubat sapu atau makan yang boleh dicuba seperti :
•Doxymycin
•Clindamycin
•Nixoderm
•Oxy
•Zindaclin
•Tea Tree

Kita hanya berusaha,selain itu jaga pemakanan juga tau sebab Cik pun mangsa jerawat berkampung dulu.Sekarang dia sesekali je singgah.

Boleh share kat kawan-kawan yang ada masalah jerawat ni.

Terima kasih

#SH
#Sarahata
#HouseOfBeauty