Skip to main content

Bagaimana Ingin Kenal Warna Sejuk Atau Panas Sesuai Dengan Diri?

Kenali tona warna diri
================
Sebenarnya ada 7 cara untuk ketahui tona warna yang bersesuaian

Salah satu cara adalah melihat urat di lengan tetapi ia kurang tepat

Ada cara lain iaitu melihat kesesuaian memakai aksesori
Samaada kita memakai warna emas atau perak

Yang mana satu kelihatan lebih menyerlah dengan diri?

Emas - Warm
Perak - Cold

Boleh la tunjuk pakai Cincin ke gelang atau jam di ruangan komen 😉

#SHGrooming
#Sarahata


Comments

Popular posts from this blog

Nak Barang L'occitane Percuma? Jangan buang botol kosmetik dan mandi an-Sarahata.com

Nak Barangan Dari L'occitane Percuma?
Hari itu tengok di IG story kawan Cik nama Syira
Dia pergi Mall dengan adik ipar bawa botol-botol sabun, kosmetik yang tak pakai dalam beg plastik IKEA itu masuk kedai L'occitane dan dapat redeem produk L'occitane
Produk L'occitane adalah salah satu produk yang bagus untuk dicuba

Benda nak bagi percuma kenapa kita nak bayar, Betul tak?



Tapi, buat lah kerja sikit baru dapat ganjaran
Senang saja, kumpul saja botol-botol ikut requirement yang dikehendaki
Basuh dulu sebelum ke kaunter untuk redeem ya
Setiap bulan ada saja barang keperluan kita akan habis
Jadi setakat nak kumpul 6 botol - 30 botol kosong takde masalah 


Boleh redeem di outlet dibawah ini :



Untuk lebih jelas, ini dia barang yang di terima :


Selepas itu, Cik pun pesan kepada suami, semua botol shampoo, mandian, pencuci muka jangan buang dulu ok?

😁


Jom kemoen recycle bersama L'occitane

Sampai sekarang terbelit lidah nak sebut jenama ini. Maklumlah lidah pekat melayu


#sarahata

Apa itu manicure & pedicure?

Rawatan Kuku Kaki dan Tangan ---------------------------------------------
Dulu,saya tidak ambil kisah langsung mengenai hal ini.
Langsung-tidak- ambil- peduli.
Noktah.
Sehingga saya mengalami kemalangan jalan raya di mana ketika itu kuku kaki saya telah tercabut di bahagian ibu jari,tengah dan bahagian hujung di kedua-dua belah kaki.
Bayangkan selaput yang menutupi kulit yang kita panggil kuku itu hilang?
Sakit!auchhh
Perlu solat atas kerusi dan sakit juga ketika kena air.Ketika proses pertumbuhan kuku pun begitu.Jalan pun tidak berapa nak betul.
Sejak peristiwa itu hikmahnya saya mengambil tahu mengenai rawatan menicure dan pedicure.
ok,itu kisah lama.
Pedicure adalah rawatan untuk kaki sebab ada kalanya kita tersilap memilih kasut yang sesuai,jadi pertumbuhan kuku akan jadi terbantut,kulit mati di sekeliling dan kuku akan menjadi lebam dan meninggalkan kesan darah beku.
Jika dibiarkan,kuku akan mati.
Adakala terjadi juga kuku terbenam ke kulit dan pertumbuhan tidak normal dan meng…

Ouch Jerawat! Ada Ubat Tak Nak Surutkannya? Ini Beberapa Ubat Yang Pernah Dicuba - Sarahata.com

[ Ubat Jerawat ]

Setelah menerima beberapa pertanyaan hebat mengenai macam mana nak sembuhkan jerawat,Fuh!!rasa macam doktor jap,buka klinik kena serbu rasanya haha😂

Ok baik,

Ada beberapa lagi ubat sapu atau makan yang boleh dicuba seperti :
•Doxymycin
•Clindamycin
•Nixoderm
•Oxy
•Zindaclin
•Tea Tree

Kita hanya berusaha,selain itu jaga pemakanan juga tau sebab Cik pun mangsa jerawat berkampung dulu.Sekarang dia sesekali je singgah.

Boleh share kat kawan-kawan yang ada masalah jerawat ni.

Terima kasih

#SH
#Sarahata
#HouseOfBeauty