Skip to main content

Jaket Buat Jejaka Nampak Segak Segera.Dah Baca Kena Beli Terus

"Cik Sarah,

Saya tengok ada je lelaki yang bergaya pakai jaket,nampak stailo je.Dorang tak panas ke dengan cuaca di Malaysia ni,pelik kan?"

"Hurm,awak pernah baca hashtag Wak Doyok?"

"Apa dia Cik?"

"#akuyangpakaikoyangpanas
Nampaknya macam kena je hashtag tu kat awak,hehe"
 (jangan marah,cik bergurau je)

Macam ini,ada pelbagai jenis jaket yang boleh dipakai,ini jaket tau bukan blazer atau kot.Ketiga-tiga berbeza.

Jadi kita kenal dulu beberapa jenis gaya jaket  then baru kita decide beli ok?"

Buat panduan para jejaka dan bakal isteri yang mahu suami anda segak di mata selamanya.Diizinkan print screen dan tagged jaket yang berkenan ya.

Selamat bergaya segak dengan gincu
Eh, jaket.




Secara asasnya kada 6 jenis jaket lelaki yang kerap dipakai iaitu :

• Jaket Denim
• Jaket Bomber
• Jaket Leather
• Jaket Hoodie
• Jaket Kasual
• Jaket Nehru

Hai Abang Zul Ariffin😍

Abang Zul kita pakai jaket dari jenis kasual atau ada juga para bikers pakai jaket ala-ala begini terutama yang berwarna hitam.

Nampak macam material kulit,tapi Cik pasti material ini dari jenis yang tidak tebal.



Jaket Abang Shamsul Yusof ini dari jenis kulit.

Teksturnya tebal dan boleh memanaskan badan.

Kalau rasa nak tengok movie atau pergi oversea beriklim sejuk itu,boleh dapatkan edisi jaket seperti ini.


Ini dinamakan Jaket Bomber

Berbeza dengan jaket lain,jaket ini ada getah di bahagian lengan dan bawah jaket.

Reason dia buat getah di lengan,boleh la show off tangan ada urat perkasa agar wanita tergoda.Haha (Gurau ok!,jangan percaya bulat-bulat)

Ada urat,tangan kurus je perempuan mahu tengok,yang tangan gebu Cik tahu korang sasa di dapur pandai memasak.

Anyway,yeah frankly speaking we feel these things sexy in our eyes *wink* :
• Lelaki pandai masak
• Lelaki angkat sedikit lengan baju nampak urat-urat di tangan



 Ini jaket denim.Sesuai dipakai ketika aktiviti santai dan kasual.

Jaket denim ini perlu ada dalam almari anda kerana materialnya tahan lasak dan boleh bertahan lama.Value for money.

Asal usul pakaian denim ini adalah dari Mr Davis seorang tukang jahit.Beliau mendapat permintaan dari seorang wanita untuk jahitkan seluar suaminya dari material denim.Ketika itu pakaian para pekerja buruh kasar sering koyak dan rosak kerana material digunakan tidak bersesuaian.

Setelaj itu,Mr Davis telah bekerjasama dengan pihak Levi sstraus and Co untuk keluarkan produk pakaian terkilang pakaian denim.


My first impression when looking at this hoodie jacket

"Wow! I want something exactly like this"

Warna dan design yang sangat menarik.
Effortless but classy and elegant.

Terima kasih adik @Hadi Mazlan (anak kepada Dr Suraya Ariffin) beri keizinan untuk pakai gambar ini.

Cik memang suka jaket hoodie ini.Kepada pelajar boleh juga pakai jaket hoodie tetapi dengan kemeja berkolar didalamnya ok.




Segak Adi Putra dalam jaket kasual ini.

Warna jaket pilihan adalah lebih baik dalam golongan warna neutral iaitu :

• Biru Navi
• Putih
• Coklat
• Kelabu
• Hitam

Mudah mix dan match dengan warna pakaian yang kita ada.

Boleh share sebagai panduan buat semua

#SHGrooming
#Sarahata




Comments

Popular posts from this blog

Simpanan KWSP : 3.6 juta kurang RM1,000, 6.1 juta kurang RM10,000 l Sarahata.com

Kuala Lumpur: Seramai 3.6 juta ahli Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) direkodkan mempunyai simpanan kurang RM1,000, manakala 6.1 juta lagi kurang RM10,000. Dalam jawapan bertulis kepada Ahli Parlimen Pandan, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Kementerian Kewangan berkata, punca utama keadaan itu adalah berikutan pengeluaran bernilai RM101 bilion susulan inisiatif i-Lestari, i-Sinar dan i-Citra Katanya, kejatuhan jumlah simpanan itu lebih merisaukan bagi ahli Bumiputera memandangkan 78 peratus atau lebih tiga perempat yang memohon untuk fasiliti pengeluaran berkenaan. Akibatnya, seramai 4.4 juta atau 54 peratus ahli Bumiputera kini mempunyai kurang daripada RM10,000, manakala 2 juta atau 25 peratus lagi mempunyai kurang daripada RM1,000. "Pengagihan simpanan menjadi semakin tidak saksama. Kumpulan 40 peratus terbawah ahli KWSP, merangkumi lebih kurang 5 juta ahli telah menyaksikan simpanan mereka jatuh sebanyak 38 peratus kepada hanya RM8 bilion, menjadikan baki simpanan medi

Asyik Tak Berkenan Saja Bila Berkawan, Mari Jawab Kuiz Bahasa Cinta Ini

Kenali Bahasa Cinta ================ Sebenarnya bukan tiada yang cinta, mungkin kita tidak berusaha sepenuhnya, terlalu memilih, kriteria yang dikehendaki terlampau tinggi dan kurang masa untuk bertemu orang baru kerana sibuk dengan kerjaya Nak kacak, cantik, kerjaya hebat, figura bak model itu semua dalam drama je Cik adik Cari yang tenangkan hati Ada juga yang jenis lambat move on Maka, bertahun juga untuk sembuhkan hati dan tanpa sedar umur meningkat dan kudrat sudah lemah Rugi tau! OK, ada juga jenis cepat move on dan berkawan dengan pelbagai orang tapi masih tidak serasi Apa masalah ya? Sebab tak kenal dan tahu diri sendiri Menurut Gary Chapman, Penulis buku '5 Love Languages, The Secret To Love That Last' Secara asas ada 5 cara kita ekspresi rasa cinta dan sayang itu iaitu : 1.Kata Pujian Dan Sayang 2.Tingkah Laku 3.Pemberian Hadiah 4.Masa Bersama 5.Sentuhan Fizikal Tidak semua orang sama. Sebab itu ada jadi pe

Mudahnya Makeup Si Kaca Mata l Sarahata.com

  Boleh dapatkan full video disini : https://wasep.me/sh-grooming Ada yang pakai cermin mata tapi nak makeup Katanya susah sebab pakai cermin mata Saya faham,sebab bila buka cermin mata Mata kabur tak nampak Its ok,buat saja yang asas 1.Moisturizer 2.Sunscreen 3.Foundation 4.Bedak 5.Blusher (boleh juga jadikan eyeshadow) 6.Shading + highlight 7.Eyeliner *optional 8.Mascara *optional 9.Lipbalm 10.Lipmatte/lipstick Selamat mencuba! Boleh dapatkan video di bio untuk lihat tips dan trick ya #shgrooming #makeuptutorial  #makeup  #imageconsultant #sarahata Video boleh tonton disini :  https://www.facebook.com/share/p/fVWssdtkvc7ou9Gz/?mibextid=qi2Omg