Skip to main content

Nak Makeup Flawless, Jom Kenal Set Berus Solekan Yang Ingin Digunakan

Cik Sarah,penting ke set berus solekan ini bagi setiap wanita yang ingin makeup?

Baik,saya bagi satu situasi,jika anda memasak di dapur,apakah peralatan yang perlu ada?Sudah tentu anda perlukan kuali,periuk,sudip dan sebagainya kan?

Boleh jadi masakan anda itu terhidang dan sedap tanpa peralatan diatas tetapi,ia memakan masa dan melambatkan proses penyiapan.Takkan kita nak senduk sup guna sudu atau cawan?

Sudu untuk kita hirup keika dimulut bukan di sudukan untuk ke mangkuk.Cawan diguna untuk kita minum bukan untuk dicawankan kuah itu ke mangkuk.

Kita tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya.

Erk,tak sesuai tau.

Sama juga konsepnya disini,anda boleh saja makeup tanpa peralatan yang lengkap tetapi proses bersiap lebih lama dan tidak kemas.Jadi,dengan adanya set solekan memudahkan kerja,hasil lebih kemas dan rapi.;)

Selamat Mencuba!

Terima kasih.

Sumber gambar adalah dari Makeup Brushes.my [MB]


Berus Eyeshadow Base adalah bagi meletakkan eyeshadow lapisan pertama,
Berus Eyeshadow pula untuk lapisan yang kedua.
Bagi berus Blend/Crease adalah untuk memperkemas solekan  di bahagian hujung mata.
Bagi berus Shading Nose ianya berbentuk sedikit serong.
Bagi berus Concealer pula adalah untuk menutupi bahagian cela di wajah seperti eyebag,jerawat,jeragat dan sebagainya.


Bagi berus Blusher untuk meratakan pemerah pipi manakala berus yang sedikit runcing untuk memperkemas bahagian contouring.



Berus bagi powder,foundation,foundation dan moisturizer ini boleh digunakan bagi tujuan untuk meratakan pelembap di wajah,dan meratakan foundation di keseluruhan wajah.


#sarahata

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu manicure & pedicure?

Rawatan Kuku Kaki dan Tangan ---------------------------------------------
Dulu,saya tidak ambil kisah langsung mengenai hal ini.
Langsung-tidak- ambil- peduli.
Noktah.
Sehingga saya mengalami kemalangan jalan raya di mana ketika itu kuku kaki saya telah tercabut di bahagian ibu jari,tengah dan bahagian hujung di kedua-dua belah kaki.
Bayangkan selaput yang menutupi kulit yang kita panggil kuku itu hilang?
Sakit!auchhh
Perlu solat atas kerusi dan sakit juga ketika kena air.Ketika proses pertumbuhan kuku pun begitu.Jalan pun tidak berapa nak betul.
Sejak peristiwa itu hikmahnya saya mengambil tahu mengenai rawatan menicure dan pedicure.
ok,itu kisah lama.
Pedicure adalah rawatan untuk kaki sebab ada kalanya kita tersilap memilih kasut yang sesuai,jadi pertumbuhan kuku akan jadi terbantut,kulit mati di sekeliling dan kuku akan menjadi lebam dan meninggalkan kesan darah beku.
Jika dibiarkan,kuku akan mati.
Adakala terjadi juga kuku terbenam ke kulit dan pertumbuhan tidak normal dan meng…

Ouch Jerawat! Ada Ubat Tak Nak Surutkannya? Ini Beberapa Ubat Yang Pernah Dicuba - Sarahata.com

[ Ubat Jerawat ]

Setelah menerima beberapa pertanyaan hebat mengenai macam mana nak sembuhkan jerawat,Fuh!!rasa macam doktor jap,buka klinik kena serbu rasanya haha😂

Ok baik,

Ada beberapa lagi ubat sapu atau makan yang boleh dicuba seperti :
•Doxymycin
•Clindamycin
•Nixoderm
•Oxy
•Zindaclin
•Tea Tree

Kita hanya berusaha,selain itu jaga pemakanan juga tau sebab Cik pun mangsa jerawat berkampung dulu.Sekarang dia sesekali je singgah.

Boleh share kat kawan-kawan yang ada masalah jerawat ni.

Terima kasih

#SH
#Sarahata
#HouseOfBeauty

Nak Barang L'occitane Percuma? Jangan buang botol kosmetik dan mandi an-Sarahata.com

Nak Barangan Dari L'occitane Percuma?
Hari itu tengok di IG story kawan Cik nama Syira
Dia pergi Mall dengan adik ipar bawa botol-botol sabun, kosmetik yang tak pakai dalam beg plastik IKEA itu masuk kedai L'occitane dan dapat redeem produk L'occitane
Produk L'occitane adalah salah satu produk yang bagus untuk dicuba

Benda nak bagi percuma kenapa kita nak bayar, Betul tak?



Tapi, buat lah kerja sikit baru dapat ganjaran
Senang saja, kumpul saja botol-botol ikut requirement yang dikehendaki
Basuh dulu sebelum ke kaunter untuk redeem ya
Setiap bulan ada saja barang keperluan kita akan habis
Jadi setakat nak kumpul 6 botol - 30 botol kosong takde masalah 


Boleh redeem di outlet dibawah ini :



Untuk lebih jelas, ini dia barang yang di terima :


Selepas itu, Cik pun pesan kepada suami, semua botol shampoo, mandian, pencuci muka jangan buang dulu ok?

😁


Jom kemoen recycle bersama L'occitane

Sampai sekarang terbelit lidah nak sebut jenama ini. Maklumlah lidah pekat melayu


#sarahata