Skip to main content

Magnet Warna & Wanita Amat Kuat Tarikannya. Nak tahu Warna Dominan?

T

Warna dan wanita
=============
Topik ini saya pernah bincangkan dalam rancangan Assalamualaikum,TV Alhijrah dahulu

Ini beberapa intipati ketika bersiaran dahulu

Wanita
Wanita melalui pelbagai fasa dalam kehidupannya 
Dari zaman kanak-kanak ke alam dewasa
Warna tidak dapat dipisahkan dengan wanita 

Warna
Warna pink amat sinonim dengan wanita
Apakah warna bagi wanita yang ingin kelihatan dominan dalam keadaan tertentu?

Kita memakai sesuatu mengikut TOPP
Iaitu ‘Time,Occassion,Place,Purpose’

Bagi yang bekerja dalam bidang yang kebanyakannya lelaki
Disarankan memakai warna dan gaya seperti mereka juga 
Berseluar,warna gelap seperti hitam,biru,hijau dan 
Tiada corak bunga,corak geometrik boleh diterima

Jika dalam bidang wanita
Boleh memakai warna sinonim wanita 
Pink,Ungu dan warna pastel
Beserta  aksesori seperti jam,rantai,gelding,subang 

Warna memberi impak besar dalam penampilan seseorang
Warna yang betul dipakai diri
Mampu menjadi magnet 

Selamat mencuba!





Comments

Popular posts from this blog

Apa itu manicure & pedicure?

Rawatan Kuku Kaki dan Tangan ---------------------------------------------
Dulu,saya tidak ambil kisah langsung mengenai hal ini.
Langsung-tidak- ambil- peduli.
Noktah.
Sehingga saya mengalami kemalangan jalan raya di mana ketika itu kuku kaki saya telah tercabut di bahagian ibu jari,tengah dan bahagian hujung di kedua-dua belah kaki.
Bayangkan selaput yang menutupi kulit yang kita panggil kuku itu hilang?
Sakit!auchhh
Perlu solat atas kerusi dan sakit juga ketika kena air.Ketika proses pertumbuhan kuku pun begitu.Jalan pun tidak berapa nak betul.
Sejak peristiwa itu hikmahnya saya mengambil tahu mengenai rawatan menicure dan pedicure.
ok,itu kisah lama.
Pedicure adalah rawatan untuk kaki sebab ada kalanya kita tersilap memilih kasut yang sesuai,jadi pertumbuhan kuku akan jadi terbantut,kulit mati di sekeliling dan kuku akan menjadi lebam dan meninggalkan kesan darah beku.
Jika dibiarkan,kuku akan mati.
Adakala terjadi juga kuku terbenam ke kulit dan pertumbuhan tidak normal dan meng…

Ouch Jerawat! Ada Ubat Tak Nak Surutkannya? Ini Beberapa Ubat Yang Pernah Dicuba - Sarahata.com

[ Ubat Jerawat ]

Setelah menerima beberapa pertanyaan hebat mengenai macam mana nak sembuhkan jerawat,Fuh!!rasa macam doktor jap,buka klinik kena serbu rasanya haha😂

Ok baik,

Ada beberapa lagi ubat sapu atau makan yang boleh dicuba seperti :
•Doxymycin
•Clindamycin
•Nixoderm
•Oxy
•Zindaclin
•Tea Tree

Kita hanya berusaha,selain itu jaga pemakanan juga tau sebab Cik pun mangsa jerawat berkampung dulu.Sekarang dia sesekali je singgah.

Boleh share kat kawan-kawan yang ada masalah jerawat ni.

Terima kasih

#SH
#Sarahata
#HouseOfBeauty

Nak Barang L'occitane Percuma? Jangan buang botol kosmetik dan mandi an-Sarahata.com

Nak Barangan Dari L'occitane Percuma?
Hari itu tengok di IG story kawan Cik nama Syira
Dia pergi Mall dengan adik ipar bawa botol-botol sabun, kosmetik yang tak pakai dalam beg plastik IKEA itu masuk kedai L'occitane dan dapat redeem produk L'occitane
Produk L'occitane adalah salah satu produk yang bagus untuk dicuba

Benda nak bagi percuma kenapa kita nak bayar, Betul tak?



Tapi, buat lah kerja sikit baru dapat ganjaran
Senang saja, kumpul saja botol-botol ikut requirement yang dikehendaki
Basuh dulu sebelum ke kaunter untuk redeem ya
Setiap bulan ada saja barang keperluan kita akan habis
Jadi setakat nak kumpul 6 botol - 30 botol kosong takde masalah 


Boleh redeem di outlet dibawah ini :



Untuk lebih jelas, ini dia barang yang di terima :


Selepas itu, Cik pun pesan kepada suami, semua botol shampoo, mandian, pencuci muka jangan buang dulu ok?

😁


Jom kemoen recycle bersama L'occitane

Sampai sekarang terbelit lidah nak sebut jenama ini. Maklumlah lidah pekat melayu


#sarahata